2015. március 24., kedd

Kirándulás Geresdlakon


Geresdlak Baranya megyében, Pécsváradtól délkeletre fekszik. Az egykor sváb település sok szép és érdekes, értékes látnivalóval várja az ide látogatókat.

Geresdlakra a Mözsi Német Nemzetiségi Klub énekkarával és azok családtagjaival látogatott el Édesapám, és készítette a fotókat, valamint a látottakról az alábbi kis összeállítást írta:

"Először a Tájházba mentünk, ahol régi használati eszközöket és különböző ruhákat láttunk. Ezután átsétáltunk a Babaházba, ahol mintegy 100 babát láttunk különböző házimunkák elvégzése közben. 
A harmadik helyen - a községházán - a kendő, vállkendő és kézimunka kiállítást néztük meg. Itt a falak tele voltak aggatva különböző kendőkkel és szebbnél-szebb kézimunkákkal. Az asztalon sok pólyásbaba volt látható, és az úgynevezett paszitára - gyermekágyas anyáknak és keresztelőre - vitt hímzett "batyuk", melyekbe leveseket és egyéb finom ételeket csomagoltak. A falakon a kendőkön kívül hímzett falvédők sokasága lógott, zömmel német és magyar feliratú hímzéssel.
Az egyik asztalon az akkor nemrég kiállított mézeskalács kiállításból a még el nem vitt házikókat is megcsodálhattunk.
Az itt töltött mintegy 3 óra alatt csak futólag lehetett a sok szép kiállított tárgyat végignézni.
Geresdlakról aztán továbbmentünk még Somberekbe, ahol szintén egy szépen berendezett német tájházat néztünk meg."

A felvételek 2014. szeptember 14-én készültek.


A Tájház







































A Babaház kiállítása






























A kendő, vállkendő kiállítás a községházán












A kézimunka kiállítás a községházán




































Az ehhez a naphoz kapcsolódó összes bejegyzés:

4 megjegyzés:

  1. Jó volt nézegetni a régi szép idők emlékeit! Volt olyan tárgy köztük ami nekünk is volt emlékszem arra az ágyterítőre ! Egyes tárgyak nagyszüleimre emlékeztetnek. Szépek a babák, kézimunkák egyszóval jó volt nézelődni köszi!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi Éva! Én is nagyon szeretem az ilyen tájházakat, főleg ha ismerős darabokat látok kiállítva, ami gyerekkoromra emlékeztet.....
      A babák nagyon aranyosak voltak, kár hogy nem láttam!

      Törlés
    2. Én is láttam a nagy nénémmel a baba kiállítást mely olyan hűen bemutatta a minden napi életett ami nagyon érdekes volt számomra.Aztán megnéztük a kendő valamint a kèzimunka kiállítást is mindkettő nagyon tetszet mivel nagyon szeretem a hagyományőrző kiállitást.

      Törlés
    3. Én sajnos nem láttam, de a képekből ítélve nagyon szép kiállítás lehetett!

      Törlés