2014. augusztus 21., csütörtök

A Lovas család tanyája a mözsi szőlőhegyen


Mözsön, a szőlőhegyeken álló présházakat és egyéb ott-tartózkodásra alkalmas épületeket tanyának nevezik. Most betekintést nyerhetünk, hogy milyen is egy ilyen tanya belülről, hisz a fiatalok nagy része valószínű nem is látott még ilyet.
Az alábbi szép és érdekes felvételeket Lovas Ferenc, és kedves felesége, Éva bocsátotta a rendelkezésemre. A szőlő és a tanya a Lovas családé volt, s bár fájó szívvel, de sajnos már ők is eladták ezt a szépen berendezett, hangulatos épületet és a hozzá tartozó szőlőt.
Tanyájuk az úgynevezett mözsi hegyen volt, közvetlen az út mellett. Sok mözsinek van ott szőlője, de sajnos sokan már kiöregedtek.
Régen még lovaskocsikkal jártak át megdolgozni a szőlőt. Ilyenre még én is emlékszem kiskoromból, amikor Nagymamám húgáékhoz szüretre mentünk, ami mindig nagy élmény volt számomra....
De ezek a régi szép idők sajnos elmúltak. Marad az emlékezés és a fotók....


A tanya kívülről....

...és a belső képek.....




















16 megjegyzés:

  1. De szívesen beköltöznék ide! Minden fotón elmerengtem, mert mind mesél valamiről, egy dolgos életről...

    VálaszTörlés
  2. Éva hozzászólása:

    A Lovas-család tanyája nagyon szép.Ez nekünk már csak a múltat mutatja meg.
    Mi már nem tudnánk egy ilyen lakásban, házban élni. Már a mi életünk másképpen van
    berendezve, de jó tudni, hogy elődeink hogy éltek.
    Köszönjük a bemutatását.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönjük! Ők is csak inkább nyaralóként, hétvégi házként használták, de a régiek is csak dolgozni jártak át a tanyákba, esetleg 1-2 éjszakát aludtak ott, ha sok volt a munka. De lakni nem laktak benne elődeink sem...

      Törlés
  3. Ha ez "csak" doku-fotó - és már nem látható, akkor rettentő nagy kár érte !!! Inkább múzeumnak kellett volna megőrizni, és nagy kár lenne, ha az új tulajdonosok mint ócskaságot kidobták volna ezt a sok szép, régi, érdekes és értékes holmit. Komolyan mondom, fájna a szívem, ha azt válaszolnád - hogy mindez tényleg csak a múlt....hogy ilyen VOLT és már soha senki nem láthatja ilyennek.....

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hát igen, ez már tényleg csak a múlt :-(
      A sok szép értékes holmi nem veszett kárba, mert mielőtt eladta a család a tanyát, mindent elhozott belőle.

      Törlés
    2. Nna, azért mondom....Ha már a háztól meg kellett válniuk, legalább az emlékeket megőrizték. És az se baj, ha nem haza vitték mindet, csak ne a szemétbe! Ne a szemétbe dobáljuk a múltunkat !

      Törlés
    3. Szerencsére a szemétbe nem került semmi :-)

      Törlés
  4. Csatlakozom az előttem szólóhoz, ugyanígy gondolom én is. Csak remélni lehet, hogy ma is ugyanígy meg van ez a tanya.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi Margó neked is! A tanya megvan, de a berendezés már nem látható ott.

      Törlés
  5. Nagyon jó volt látni ezt a régi tanyát. Sok használati tárgyra ráismertem a gyerekkoromból. Régi tükrös szekrényem "Spihelkasta" nekem is van, és nagy becsben tartom az ebédlőmben. A tanyában jól megfért a régi és a modern. Gratulálok Nektek Feri és Éva!!!!

    VálaszTörlés
  6. Már harmadszor futok neki a bejegyzésnek! Köszönöm, hogy szép emlékeket idézhettem fel. Én ebben a tanyában többször is jártam...sőt jó hangulatú szüreten is vettem részt!

    VálaszTörlés
  7. Katalin, csodás képeket mutattál meg. Hozzám nem állnak távol az ilyen dolgok, még ha sok évig éltem is városban. Minden olyan tárgyat örömmel tartok meg magam is, ami még szüleimé, nagyszüleimé volt, manapság meg már nem használják. Hadd lássák majd az unokák is:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönjük Roza! Valóban nagyon szép, sajnos én sem láthattam élőben....

      Törlés