2015. január 29., csütörtök

A II. világháborúban hősi halált halt mözsi katonák tiszteletére mécsesgyújtás az Emlékarkban


2015. január 12-én, 16 órakor a doni áttörés 72. évfordulója alkalmából, a II. világháborúban elesett mözsi hősi halottak tiszteletére néma főhajtással és mécsesgyújtással emlékeztek meg a jelenlévők a mözsi Emlékparkban felállított szoboregyüttesnél.

A megemlékezésen interjút adott Tóth Györgyi, Laszlovszky Imre, Kvanduk András, és Pernyész Józsefné, melyről a tolnai TV tudósítást adott - ezen belül 6:40 perckor kezdődik a Mözsről szóló riport.

A fényképeket Édesapám készítette.

A felvételek 2015. január 12-én készültek.









2 megjegyzés:

  1. Éva írta..........

    72 éve, Istenem! Én középiskolás voltam. Mikor megtudtuk, hogy milyen iszonyú hideg
    tél van ott, ahol szeretteinknek puskával a kezükben, Magyarországtól távol kell harcolniuk.
    Minden diák /lányok köztük én is/ nekiálltunk pamutot vásárolni és kötöttük a nagy, meleg
    sálakat, érmelegítőket a harcoló katonáinknak!
    A csomagok mellé beleírtuk a nevünket, címünket, hogy kapjunk választ, ha megkapják.a melegítő csomagot, melyben benne volt a szívünk melege is!

    Nagy szomorúságunkra egyetlen diáklány sem kapott a katonákról egy sort sem.
    Vajon hova kerültek a meleg sálak, és a meleg érmelegitők???
    Ezt soha nem fogjuk megtudni!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hát igen, ezt már nem lehet megtudni, hogy mi volt akkor, és hogy hova került a sálak. Abban az időben, olyan körülmények között és olyan messze biztos nem volt egyszerű a kiszállításuk.... Nyugodjanak békében mindnyájan!

      Törlés